Perfekt fridag!

I går var jeg på besøk hos Emilie som bor på den andre siden av Bærum for tiden og passer på at valpekull. Vi snakker fire uker gamle sprinter-hunder. Fire. Uker. Gamle! De var så søte at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Etter litt kos og stell så tok vi på oss sko og sekk og ...

Camp Kosetur til Korslinuten (777 moh)

Hallo dere! Bilen er pakket og klar for to døgn ute! På mandag dro Emilie og jeg på Camp Kosetur nr 3! Vi kjørte til Blestua opp på Blefjell, litt nord for Kongsberg, og vi gikk ca 4 kilometer inn på fjellet. Målet vårt var Korslinuten(777 moh), og det stedet hadde Emilie valgt fordi det hø...

F E R I E

Endelig er jeg ferdig med eksamen, og nå er det på tide å nyte ferien! Emilie og jeg spontankjøpte hengekøyer på onsdag, og i går kveld dro vi på Kolsåstoppen og prøvde de. Da jeg bodde på Majorstuen hadde jeg hengekøye på rommet, og da jeg la meg i hengekøyen på Kolsås i går innså jeg hvo...

Gratulerer med kvinnedagen!

Det snør ikke skispor. Skisporene i marka kommer ikke automatisk. Det er noen som har stått opp tidligere enn deg og kjørt opp løypa for at du skal kunne gå på ski. Stiene, skiltene og sikringen på toppturene du går på i fjellet er laget og satt opp av de som har vært der før deg. Hyttene...

Gjendesheim og tiden fremover

Fire dager på fjellet gikk altfor fort! Jeg var superheldig som fikk være turleder sammen med to andre karer, og med åtte deltakere fra 12 til 16 år i regi av DNT Ung Oslo og omegn i starten av vinterferien. Det var dessverre ikke noe snø i fjellet, så skiturene jeg hadde forestilt meg ble skrinl...

Små turer er også store

Livet som student er ikke bare klam kaffe og dårlig rygg på lesesalen. På mandager har jeg forelesning fra klokken to, og Emilie har fri. Så mandag morgen gjorde vi det her:   Med litt planlegging og innsatsvilje (det er nemlig en av oss som ikke er så glad i å stå opp tidlig....) så kom...