Perfekt fridag!

I går var jeg på besøk hos Emilie som bor på den andre siden av Bærum for tiden og passer på at valpekull. Vi snakker fire uker gamle sprinter-hunder. Fire. Uker. Gamle! De var så søte at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! Etter litt kos og stell så tok vi på oss sko og sekk og satte kursen for Skaugumsåsen via Grosetkollen. Vi valgte en litt dum rute i starten (gjennom krattskog uten sti. Wops), og beina mine er oppskrapet, for det var jo så varmt at vi måtte gå i shorts! Huden er herdet. Men det gikk jo heldigvis fint, for da vi fant stien var det jo bare slak oppoverbakke med noen heng frem til målet for dagen. Jeg var ikke klar over at det er så fint på Skaugumsåsen, altså! Men det er utrolig fin utsikt der oppe, og i tre himmelretninger ser man by, fjord og skog. Turen var veldig enkel og grei fra Groset, det var fin og bred sti med noen steinete deler. Veien fra Semsvannet vet jeg ikke noe annet om enn at den er veldig bratt! .
Vi hadde med primus, så vi spiste både middag og (store mengder) dessert ute. Solen skinte og alt var egentlig dritbra. Jeg har jo sagt at jeg ikke skal bli en moteblogger igjen, men i går var dagens outfit virkelig on fleek: Shorts, ullsokker og ullgenser med solbriller og løst hår. Det er da jeg føler meg finest, hvertfall! Og lykkeligst, haha. Jeg trenger ikke mer enn det! Etter at vi var ferdig med å spise gikk vi tilbake til huset igjen og koste mer med valpene før jeg dro hjem. Skikkelig fin dag i går, altså! Vi ble skjønt enig om at det var en helt perfekt turdag og en ypperlig fridag.

Og i dag vant jeg jaggu meg Skiforeningen og Kvikk Lunsj sin sommerkonkurranse på instagram - med dette bildet. Stor stas!

I dag har jeg kjøpt det siste av utstyret jeg trenger til turen. Nå er det ikke mer jeg kan kjøpe i Oslo, for jeg har ikke lov til å ta med gassbokser på fly, for eksempel. Og så er det en del mat jeg tenker at jeg like gjerne kan kjøpe i Bodø. Jeg er stygt redd for at sekken min veier mer enn 23 kilo, så det blir fort overvekt på denne dama på fredag morgen, gitt! Nå er det ikke så mye annet som gjenstår enn å pakke ferdig, dobbeltsjekke at alt jeg trenger er med og så videre. Nå begynner jeg å bli engstelig for flyturen(som dere kanskje vet er jeg veldig redd for å fly) på fredag, så det blir spennende å se hvordan psyken min tar det når den delen av etappen er ferdig og Steigen ligger foran meg! Jeg er veldig glad for at jeg får helgen sammen med vennene mine da, så jeg ikke slippes løs i Steigen helt mutters putters alene allerede i starten! Det er fint med en oppvarming i godt lag.

I morgen skal jeg prøve å skrive et innlegg om den mentale forberedningen jeg har gjort. Jeg har jobbet mye med meg selv mentalt, og nedprioritert den fysiske. Det er både positivt og negativt, men jeg må bare stole på at vurderingene mine har vært riktige. Hadet så lenge!