Hei, Nord-Norge!

BTeUEvlgQ_6

Her står jeg på Øygårdsfjellet rett ved Tårnvika, som ligger 21 km nordøst for Kjerringøy handelssted utenfor Bodø. Jeg er på helgetur til nord for å besøke et vennepar, og Bodø har levert to dager med helt fantastisk vårvær.

Jeg landet fredag formiddag mens Davin fremdeles var i Trondheim og Kristina var på jobb, så jeg satte meg på Bryggerikaia på formiddagen med en bok og x antall kaffekopper, og mens jeg satt der i singlet og ble solbrent frydet jeg meg over snapchatene som ramlet inn fra familien min som var på vei til hytta vår utenfor Grimstad på sørlandet, for der hadde vinteren kommet tilbake! Jeg ble sittende i nesten fire timer (veldig hyggelige de gutta som jobbet der på fredag!)i solsteiken, og da Kristina ble ferdig på jobb satte vi oss rett i bilen og dro på tur med lånehunden Oscar, en søt og rampete terriergutt på litt over året. Vi gikk klassikeren Keiservarden, og det var så fin utsikt der oppe! 360 grader utsikt med alle fjell i umiddelbar nærhet. Jeg så også over til Steigen - den turen nærmer seg med stormskritt nå!

I går dro vi til Kjerringøy, et sted jeg hadde hørt mye flott om, og jeg kan bekrefte at det leverte så til de grader. Det er helt fantastisk natur her oppe, jeg blir bergtatt hver eneste gang. Uansett hvor man snur seg er det blått eller turkist hav, hvite strender, kule tindetopper i hvit drakt med begynnende grønn vegetasjon nedenfor. Når du slenger på med knallbra vær og Kvikk Lunsj og Solo i ryggsekken, så ble det rene påskestemningen for oss på tur i går!

Og selvfølgelig - når jeg møter kritthvite strender og turkist hav, så er det jo bare én ting å gjøre?

Årets første bad gjennomført!

På kvelden dro vi til Bryggerikaia igjen og spiste middag. Maten var god - men den kom i grenseland for sent og servitøren vår kom aldri tilbake hverken for å spørre om vi ønsket noe mer å drikke, eller om vi ønsket å betale. Siden det var så hyggelig der på fredag, syntes jeg det var litt rart. Men alt i alt en restaurant å anbefale - men servicen sto ikke i stil med prisen, kan man si. Kanskje vi hadde uflaks, for jeg har vært der før også en god opplevelse.

I dag er det dårligere vær, men vi skal på tur uansett. Vi sitter ikke inne når alt håp er ute! Nå venter jeg på at de andre skal stå opp, og så er det bare å sette i gang dagen!